ایده‌هایی جالب برای تغییر دکوراسیون منزل در تابستان ۲۰۲۰

بهار با تمام زیبایی‌هایش به پایان رسید و تابستان گرم و آفتاب انرژی‌بخش را در پیش‌رو داریم.

فرا رسیدن تابستان از تغییرات در سبک زندگی خبر می‌دهد و با پوشیدن لباس‌های تابستانی به استقبال این فصل خاطره‌انگیز می‌رویم. در این بین خالی از لطف نیست اگر آغاز تابستان را به فال نیک بگیریم و دکوراسیون منزل را تابستانه بچینیم.

انصافاً باید اعتراف کرد تغییر دکوراسیون کار چندان راحتی نیست و به ایده‌های جالبی برای انجام این کار نیاز داریم. در نتیجه در ادامه ایده‌های جالبی برای تغییر دکوراسیون منزل در تابستان ۲۰۲۰ را با شما در میان می‌گذاریم و مطمئن هستیم با انجام این ایده‌ها، منزل شما از همیشه زیبا‌تر و جذاب‌تر خواهد شد.

خاطره‌های مسافرت به کنار دریا را به منزل بیاورید

تابستان فصل مسافرت به نقاط خوش‌ آب‌و‌هوا و دریایی است، در نتیجه از آنجایی که امسال به دلیل همه‌گیری بیماری بعید به نظر می‌‌رسد که قصد مسافرت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تابستان امسال منزل خود را به گونه‌ای تغییر دکوراسیون دهید تا خاطرات خوش مسافرت به کنار دریا، در ذهن شما و اعضای خانواده زنده شود. در نتیجه برای رنگ‌بندی دکوراسیون منزل خود از رنگ آبی بهره بگیرید تا منزل شما نشاط و زیبایی امواج خروشان دریا را در ذهن تداعی کند. استفاده از رنگ آبی در فرش، مبلمان و دیگر لوازم منزل نه تنها یاد‌آور زیبایی دریا است، بلکه این رنگ آرامش و صفای ساحل را به منزل شما به ارمغان می‌آورد.

دکوراسیون منزل خود را مانند اقامتگاهی تابستانی بچینید

ایده تغییر دکوراسیون منزل تابستان ۲۰۲۰

تابستان فصل سفر است و در کنار مسافرت به دریا، سفر به جنگل و اِسکان در اقامتگاه‌های تابستانی حسابی می‌چسبد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تابستان امسال دکوراسیون منزل خود را همانند اقامتگاهی دنج و خلوت در دل جنگلی زیبا و ساکت مرتب کنید. برای این کار درها و پنجره‌ها را باز بگذارید و پرده‌‌ها را کنار بکشید تا با هوایی که در بیرون جریان دارد، نفسی تازه کنید. تمام لوازم تیره‌رنگ و اشیائی که ظاهری غم گرفته دارند را از معرض دید دور کنید و لوازم بزرگ و چیزهایی که مدت‌‌های زیادی است در منزل استفاده نکرده‌اید را کنار بگذارید تا دکوراسیون منزل شما حالتی دنج و خلوت پیدا کند.

دیوارهای منزل را با عکس‌هایی که در مسافرت گرفته‌اید مزین کنید

اکنون که امکان سفر وجود ندارد، بهتر است برای تغییر روحیه هم که شده، عکس‌هایی که در مسافرت‌های قبلی گرفته‌اید را در ابعاد بزرگ چاپ کنید و با قاب‌‌های زیبا در قسمت‌های مختلف منزل بیاویزید. از این طریق هر بار که در منزل چرخی بزنید، چشم‌تان به عکس‌های مسافرت روشن می‌شود و یاد و خاطره سفرهای خوش گذشته را در ذهن زنده می‌کنید. از طرف دیگر نصب این عکس‌ها به دیوار، بهانه‌ای می‌شود تا با مهمان‌ها درباره خاطره‌های خوش مسافرت صحبت کنید و حال و هوای تازه به دکوراسیون منزل خود بدهید.

از فضای بیرون منزل نهایت استفاده را ببرید

تابستان که از راه می‌رسد، ناخواسته هوس می‌کنیم سری به بیرون منزل بزنیم و بعدازظهر و شب‌های گرم تابستان را در محیط باز سپری کنیم. در نتیجه اگر منزل شما تراس یا حیاط خلوت دارد، از این فضا نهایت استفاده را ببرید و فضای بیرون منزل را برای گذران عصرهای خاطره‌انگیز تابستانی با چراغانی کردن و استفاده از رنگ‌های روحیه‌بخشی مانند فیروزه‌ای، قرمز و سفید، مزین کنید. قرار دادن میز‌ و صندلی کوچک و جمع‌جور یا پهن‌کردن فرش و متکا در فضای بیرون منزل، یکی دیگر از روش‌هایی است که برای تغییر دکوراسیون منزل در فصل تابستان پیشنهاد می‌شود. تعبیه کردن این امکانات، منزل شما را به مکانی مناسب برای مهمانی‌های خودمانی و شب‌نشینی‌های تابستانی تبدیل می‌کند.

از رسیدگی به ظاهر باغچه و حیاط منزل غافل نشوید

حیاط منزل مانند پیشانی هر خانه‌ای است و برای تغییر دکوراسیون، اول از هر چیز باید سراغ حیاط بروید. از طرف دیگر از آنجایی که گرمای هوا اهالی منزل را به حضور بیشتر در حیاط فرا می‌خواند، پیشنهاد می‌کنیم گل‌های زیبایی در باغچه بکارید و دستی به سر و روی حیاط بکشید.

استفاده از ظرف‌هایی با طرح میوه‌های تابستانی
ایده تغییر دکوراسیون منزل تابستان ۲۰۲۰ – ظرف تابستانی

تابستان فصل میوه‌های خوشمزه‌‌ای است که رنگ و لعاب تازه‌ای به آشپزخانه می‌دهند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای تغییر دکوراسیون منزل در فصل تابستان از آشپزخانه شروع کنید و با خرید چند دست بشقاب و پیش‌دستی با طرح میوه‌های تابستان و رنگ‌های گرم و زیبا، حال و هوای ظرف‌های آشپزخانه را تابستانی کنید. از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم یک میز کوچک و جمع‌وجور خریداری کنید و بشقاب‌ها را روی این میز برای سرو غذا و میوه بچینید تا محیط خانه شما بیشتر از همیشه حال و هوایی تابستانی پیدا کند.

طبیعت را به اتاق‌های خانه بیاورید

ایده تغییر دکوراسیون منزل تابستان ۲۰۲۰ – گل و گیاه

تابستان امسال خلاقیت به خرج دهید و گلدان‌های زیبا و متنوعی را با گل‌های کوچک در قسمت‌های مختلف منزل قرار دهید تا از این طریق طبیعت را به منزل بیاورید و دکوراسیون خانه شما رنگ و بویی از زیبایی‌های طبیعت پیدا کند.

فکری به حال شومینه بردارید

شومینه زیبایی خاصی در زمستان دارد، اما انصافاً باید اعتراف کرد که در تابستان نمایی ندارد و بهتر است که با تغییر دکوراسیون منزل، به لحاظ زیباشناختی تمرکز را از شومینه به عنوان مرکز اتاق پذیرایی به دیگر قسمت‌های اتاق منتقل کنید. برای رسیدن به این هدف، مبلمان و دیگر لوازم اتاق پذیرایی را به گونه‌ای بچینید که توجه از شومینه به پنجره یا درهای بزرگ ورودی و خروجی اتاق پذیرایی معطوف شود.

نورپردازی حیاط را تغییر دهید

حیف شب‌های زیبای تابستان است که در منزل و داخل اتاق صبح شود، در نتیجه در کنار تغییر دکوراسیون منزل، حیاط را به حالتی زیبا و شاعرانه نورپردازی کنید و با آویزان‌ کردن فانوس‌‌های کاغذی، نورپردازی خلاقانه‌‌ای برای حیاط ایجاد کنید.

منزل را با رایحه‌های تابستانی عطرآگین کنید
ایده تغییر دکوراسیون منزل تابستان ۲۰۲۰ – رایحه تابستانی

وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون منزل به میان می‌آید، بیشتر افراد به تغییرات ظاهری و بصری فکر می‌کنند، غافل از اینکه رایحه‌ها نقش مهمی در جذابیت و گرمای منزل دارند. در نتیجه تابستان امسال زمان مناسبی است تا با منزل خود را با رایحه‌های دل‌پذیر لیمو و خیار عطرآگین کنید. استفاده از اسپری‌های خوشبویی که بوی تازه و نشاط‌آور دریا از آنها به مشام می‌رسد نیز گزینه‌ای مناسب برای عطرآگین‌ کردن اتاق‌های منزل در فصل تابستان است. اگر هم از آن دسته افراد خوش‌سلیقه‌ای هستید که به دکوراسیون‌های رمانتیک و شاعرانه علاقه دارید، تابستان امسال چند شمع معطر خریداری کنید تا منزل شما نه تنها با نور این شمع‌ها حالتی شاعرانه پیدا کند، بلکه رایحه این شمع‌های معطر نیز اتاق‌های خانه‌ را عطر‌آگین نماید.

لوازم قدیمی را رنگ‌آمیزی کنید

ایده تغییر دکوراسیون منزل تابستان ۲۰۲۰ – رنگ کردن وسایل قدیمی

برای تغییر دکوراسیون نیازی به خرید لوازم جدید نیست و با یک اسپری رنگ و الگوهای زیبا می‌توانید میز و صندلی‌های منزل خود را به رنگی متناسب با تابستان رنگ‌آمیزی کنید. رنگ‌های آبی آسمانی یا سبز چمنی، گزینه‌های مناسبی برای تغییر رنگ میز و صندلی‌‌های منزل به حساب می‌آیند. این کار ظاهری مدرن و امروزی به دکوراسیون منزل شما می‌دهد و به لحاظ هزینه نیز خرج چندانی روی دست‌ شما باقی نمی‌گذارد.

استفاده از گل دکوراتیو برای جلوه دادن به دیوارها

تزیین دیوار با گل کاغذی

تا به حال از گل های دکوراتیو (گل کاغذی یا گل فومی) برای تزیین دیوار استفاده کرده اید؟

این گل ها به خاطر دست ساز بودن و حالت سه بعدی و طبیعی که دارند، انرژی های مثبت را در فضای خانه تان به جریان می اندازند و به خاطر ماندگاری بالایی که دارند، زیبایی آنها همیشگیست.

اندازه ها، مدل گل ها و رنگبندی آنها به دلخواه شماست و هرجور که دوست دارید می توانید آنها رو دیوار منزل و اتاق خوابتان چیدمان کنید.

پیشنهاد میکنیم حتماً به پیج اینستاگرام ما سر بزنید و انواع طرح های این گل های جذاب و نمونه کارهای ما را مشاهده کنید.

استفاده از ملافه و پرده‌هایی به رنگ گل‌ها

تابستان امسال با استفاده از ملافه‌هایی به رنگ گل‌های زیبا، طبیعت را به منزل خود بیاورید. پیشنهاد می‌کنیم برای جذابیت بیشتر، دیوارهای اتاق را به رنگ‌های خنثی مانند سفید رنگ‌آمیزی کنید تا ملافه و پرده‌های منزل جلوه بیشتری پیدا کند.

در قسمت‌های مختلف منزل گل‌های طبیعی قرار دهید

برای شما گفتیم گل‌های زیبایی در باغچه بکارید، این گل‌ها نه تنها نمای باغچه و حیاط را زیبا می‌کنند، بلکه از آنها برای زیبایی داخل منزل نیز می‌توانید کمک بگیرید و با گذاشتن گل‌های تازه چیده شده در قسمت‌های مختلف اتاق‌های منزل، از طراوت و شادابی گل‌های زیبا بهره ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای زیبایی بیشتر، گل‌هایی با رنگ‌های گرم مانند نارنجی، زرد یا صورتی را بچینید و گل‌هایی که رنگ قرمز دارند را در دیگر فصل‌های سال برای زیبایی اتاق‌های منزل استفاده کنید.

از پارچ و لیوان برای زیبایی دکوراسیون منزل کمک بگیرید

چیدمان میز در تابستان

هیچ چیز در تابستان به اندازه جرعه‌ای نوشیدنی خنک نمی‌چسبد، در نتیجه با چیدن پارچ و لیوان‌های زیبا روی میزی کوچک، نه تنها به لحاظ زیباشناختی شرایطی زیبا برای دکوراسیون منزل آماده می‌کنید، بلکه حضور این لیوان‌ها در دکوراسیون منزل این نوید را به اهل منزل و مهمان‌ها می‌دهد که در هر لحظه‌ای که گرما گلوی آنها را خشک کرد، با نوشیدن جرعه‌ای شربت، می‌توانند گلوی خود را تازه کنند.

امیدواریم با مطالعه این مطلب، دکوراسیون منزل خود را در تابستان امسال زیبا‌تر از همیشه طراحی کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم دستی در طراحی دکوراسیون دارید و ایده‌های جالبی را برای دکوراسیون منزل در تابستان می‌دانید، این ایده‌های جالب و سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع:

مجله اینترنتی سیمین بانو

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *